ARAÇ KULLANIM KILAVUZU

Her türlü destek ve ihtiyaçlarınız için bizi 7/24 arayabilirsiniz.
Müşteri Hizmetleri: 444 2 680

  • Aracı ilk teslim aldığınızda, lütfen öncelikle araçla birlikte verilecek olan kullanım kılavuzu ve garanti kitapçıklarını okuyun.
  • Kiralanan araçlar kiracı firmanın bordrolu çalışanları tarafından kullanılabilecektir.
  • AUTOCRAT’ın bilgisi ve onayı olmadan araçta hiçbir değişiklik, modifikasyon, logo yapılmamalı ve araca ilave parça takılmamalıdır.
  • Araçla birlikte teslim edilen trafik seti, yangın söndürücü ve zincir ekipmanlarını araç teslimatı sırasında eksiksiz olarak aldığınızdan ve araçla birlikte yine eksiksiz olarak iade ettiğinizden emin olunuz.
  • Aracın kullanım süresince ödenmesi gereken yakıt, adblue, park, köprü ücretleri, aracı kullanan kişi ya da firma tarafından karşılanır.
  • Aracınızı her ne şartla olursa olsun, anahtarı üzerindeyken asla terk etmeyin.
  • Çalınma durumunda 4442680 AUTOCRAT Müşteri Hizmetleri’ni arayarak, durumdan haberdar edilmesi gerekmektedir. İfadenizin de yer aldığı raporları en geç 72 saat içerisinde AUTOCRAT yetkililerine ulaştırın. Bu evraklar tamamlanmadan geçici araç temin edilemeyecektir.
  • Kaza durumunda; bulunduğunuz araç ve kazaya karışan diğer araçlardaki kişilerin sağlık durumunu kontrol edip, gerekirse acil müdahale için ilgili kurumlarla temasa geçin.
  • Aracınızı yerinden hareket ettirmeyin ve 4442680 AUTOCRAT Müşteri Hizmetleri’ni arayarak, kaza hakkında bilgi verin. Aracınız yürür durumda değilse, Autrocrat Müşteri Hizmetleri tarafından bilgilendirilmenizin ardından en kısa sürede olay yerine çekici hizmeti sağlanacaktır.
  • Maddi hasarla sonuçlanan kazalardan sonra kazaya karışan diğer sürücü/sürücülerle kazanın oluş şeklinin tutanak ile tespitinde anlaşılması durumunda maddi hasarlı trafik kazası tespit tutanağı düzenlenecektir.
  • 1 Nisan 2008 tarihinden itibaren değişiklik yapılan 2918 sayılı Karayolları Kanunu’na göre, tarafların kazanın oluş şekli üzerinde anlaşmaları üzere trafik kazalarına polis veya jandarma rapor tutmak amacıyla müdahale etmez.
  • Kaza mutlaka birden fazla aracın karıştığı bir kaza olmalıdır. Tek taraflı kaza olarak nitelendirdiğimiz, başka aracın karışmadığı veya park halinde araca kim tarafından çarpıldığının bilinmediği durumlar bu kapsamda değildir. . Kaza sadece maddi hasarlı bir kaza olmalıdır. Ölümlü ve/veya yaralanmalı bir kazada mutlaka polis ya da jandarma çağrılması gerekmektedir. Kazaya karışan tarafların kullandıkları araç için yeterli sürücü belgesine sahip olması gerekmektedir.
  • Sürücülerde alkol, uyuşturuşu madde ve akıl sağlığı şüphesi olmamalıdır.
  • Eğer belirtilen koşullara uymayan bir durum söz konusu ise; maddi hasarlı trafik kazası tespit tutanağı doldurulmayacaktır. Kaza mahalli şehir içi ise 155, jandarma bölgesi ise 156 numaralı telefon aranarak trafik zabıtasına haber verilmelidir.
  • Tek taraflı kaza olarak nitelendirdiğimiz, başka aracın karışmadığı veya park halinde araca kim tarafından çarpıldığının bilinmediği durumlarda öncelikli olarak polise haber vererek tutanak tutulmasını sağlayın. Polise ulaşılamaması ya da polisin gelmemesi durumunda en yakın karakola giderek “İfade Tutanağı” tutulmasını sağlayın. Bu tutanakta yaşanan olayı tarifleyen imzalı beyanınızı yanınıza almalısınız.
  • Karşı tarafın ehliyeti var mı? Akıl sağlığı yerinde mi? Trafik sigortası poliçesi var mı? Kamu malına zarar söz konusu mu? Kazaya karışanlar arasında kamuya ait araç var mı? Bu unsurlar gözden geçilmelidir.
  • Eğer seyir halindeyken bir arıza durumu ile karşılaşırsanız, öncelikle aracınızı gördüğünüz uygun bir yere çekerek sabitleyin. Aracın arkasına 100 metre uzaktan görülebilecek şekilde uyarı işareti koyun. 4442680 AUTOCRAT Müşteri Hizmetleri ile temasa geçerek, konum ve arıza belirtileri gibi konularda bilgi verin. Aracın hareket ettirilmesinin sakıncalı olduğu durumlarda çekme işlemi ve yetkili servise götürülmesi için yine AUTOCRAT Müşteri Hizmetleri’nden yardım isteyin. Aracınızda kesinlikle değerli eşyalarınızı bırakmayın. Böyle durumlarda servisler ve şirketimiz herhangi bir sorumluluk kabul etmez. Gerekli olması halinde AUTOCRAT size geçici araç temin edecektir.
  • Aracınızın üreticisi ya da distribütörü tarafından verilen kullanım ve/veya garanti kitapçıklarında belirtilen bakım periyotlarının tarafınızdan takip edilmesi gerektiğini unutmayın. Aracın servis zamanı geldiğinde 4442680 AUTOCRAT Müşteri Hizmetleri’ni arayın. Yönlendirme doğrultusunda en yakın anlaşmalı servislerimizde aracınızın bakımını yaptırabilirsiniz.
  • Araç bakım zamanı markaya ve modele göre farklılık gösterebilmektedir.
  • Plaka, ruhsat veya anahtarin çalinmasi/kaybolmasi durumunda 4442680 AUTOCRAT Müşteri Hizmetleri’ni bildirimde bulunun. Yönlendirme doğrultusunda polis veya jandarma karakoluna müracaat ederek gerekli bildirimleri yapıp, tutanak tutun.
  • Kış aylarında; Dizel araçlarda kızdırma lambası sönmeden kesinlikle aracınızı çalıştırmayın. Sabah ilk hareketten önce mutlaka en az 1 dakika süreyle aracınızı rölantide ve gaza basmadan çalıştırın. Eğer araç üzerinde kar varsa, seyir halinde görüşü kısıtlamaması için aracınızı çalıştırmadan önce temizleyin. Hareket etmeden önce aracınızın camlarında buğulanma varsa, klimayı faal duruma getirip, dış sirkülasyon ve cam konumunu kullanarak buğuyu giderdikten sonra hareket edin. Hava sıcaklığının 0 °C’nin altına düşmesi beklenen durumlarda aracınızı park ederken; direksiyonu kaldırım yönüne çevirerek, aracı viteste bırakın.
  • Zincir takılması gereken durumlarda, zincirin montajını tam ve eksiksiz yaparak, sıkılığının kontrol edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde çamurluk, fren hortumları veya ABS sensörü hasar görebilir.