Dikkatli Fren Kullanımı Yakıt Tüketimini Azaltıyor!

Trafikte dikkatli fren kullanımı ve düzenli olarak yapılacak olan teknik bakımlarla, yakıt tüketimini ciddi bir oranda azaltmak mümkün.

Otomobil sadece yüksek hız limitlerine ulaşıldığında ya da “dur-kalk” esnasında değil, gaz pedalına gereksiz yere fazla basıldığında da aşırı yakıt tüketir.

Otomobil kullanımının masraflı bir işlem olduğu bir gerçek. Ancak, otomobilimizi daha doğru kullanarak ve teknik bakımlarını zamanında gerçekleştirerek, daha az benzinle daha fazla kilometre yapmak sizin elinizde.

Uzun dönem araç kiralama sektörünün önemli oyuncularından Autocrat ekibi, yakıt tüketiminizi doğrudan etkileyecek püf noktaları derledi.

1. GAZ PEDALINA NAZİK DAVRANIN

Yüksek hıza ulaşmak için, gaz pedalına sonuna kadar basmanıza gerek yok. Otomobili fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak da bunun için yeterlidir. Otomobiliniz enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın. Bu sistemler motor çalışır durumda ve araba viteste giderken ayak gazdan çekildiğinde yakıt akışını kestiği için hiç yakıt tüketmez. Yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın ve kontağı asla kapatmayın. Vites boşa atıldığında motor freni ortadan kalkacağı için otomobili durdurmak veya belli bir hızı korumak zorlaşır. Kontak kapatıldığı esnada ise fren sistemi çalışmadığı için yapılacak birkaç santilitrelik benzin tasarrufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalınabilir.

Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa, daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur. Hız sınırlarına uymaya ve gereğinden fazla hızlı gitmemeye dikkat edin. 90 km’den sonraki her 1 km artış, yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Örneğin saatte 120 km. hızla giden bir araç, 80 km hızla giden bir araca göre yüzde 30 daha fazla yakıt tüketir. Otomobilin mekanik aksamına zarar veren ve yakıt tüketimini artıran ‘saldırgan’ sürüşlerden daima kaçının ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de yol almayın. Çok düşük devirlerde kullanılan bir otomobilin motoru daha çabuk yıpranır. Bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.

2. MOTORU ISITMAK

Motoru rölantide ısıtmak yakıt tüketimini artırır. Motoru çalıştırıp hemen yola çıktığınızda yaptığınız 1’inci kilometre sonunda otomobilin yaktığı benzin 3 dakika rölantide çalışarak yaktığı kadardır. Yani otomobili üç dakika ısıtmak için harcanan benzin ile 1 kilometre kadar yol yapılabilir. Ayrıca motor normal çalışma sıcaklığına 4 kilometre yol katedildikten sonra ulaşıyor ve tüketim, fabrika verilerine yakın hale geliyor. Bu nedenle, kısa mesafelerde otomobil kullanmak yerine yürümek çok daha ekonomik.

Birinci vitesi, yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci ve daha üst viteslere geçin. Vites değiştirirken motorun üst devirlere çıkmasından ya da motoru bağırtmaktan önemle kaçının. Motorun devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. Motor devir göstergesinde kırmızı bölgenin başındaki devir sayısı, motorun çevirebildiği maksimum devri gösterir. Her motorun maksimum devir sayısı ve en verimli çalıştığı devir aralığı vardır. Bu devir, otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakarak öğrenilebilir. Teknik verilerde ‘maksimum tork’ adı altında görülen değer, genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Bu devir, otomobilden otomobile değişmekle birlikte, genellikle 2000-4500 d/d aralığında olan maksimum tork devrinde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.

Yapılan bir araştırmada 100 km. uzunluğundaki düz bir yolda 4. vitesle 60 km. sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre yakıt tüketildiği görülmüş. Aynı koşullarda 3. vitesle 9 litre tüketim saptanmış. Aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Bu nedenle hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.

3. YOL VE TRAFİK KOŞULLARI

Otomobili yol ve trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin otomobil kullanırsanız o kadar az yakıt tüketirsiniz ve otomobilin de o kadar az yıpranır. Otomobili akan trafiğin hızına uygun kullanın ve sadece önünüze değil, daha ileriye bakarak trafik akışını izleyin. Akan trafiğin hızına uyulmadığı için sürücünün mecbur kaldığı ani frenaj ve ani hızlanmalar yakıt tüketimini artırır. Sık sık şerit ve hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak gerektiğinde, örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken hızı koruyup ani frenle durmak yerine ayağınızı gazdan çekerek otomobili motor freniyle yavaşlatıp hafif frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha az yakıt tüketimi sağlar. Ayrıca bu sayede balatalarda daha az yıpranır.

4. AÇIK CAMLAR

Açık camlarla yolculuk yapmak, yakıt tüketimini etkileyen faktörlerden birisidir. Açık cam, sanki otomobilin içinin bir paraşüt görevi görmesine neden olur. Açık camlar, şehir içi ya da şehir dışı yolculuklarda yakıt tüketimini 100 km’de en az 0.3 litre artırır. Klima ise havanın sıcaklığına ve kullanılan kapasiteye göre yakıt tüketimininin 0.5-1.0 litre arasında artmasına neden olur.

5. AĞIRLIK

Otomobilde bulunan her türlü ağırlık, yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor gücü düşük olan aralarda daha belirginleşir. Standart bir otomobilde her 10 kg. fazlalık için, 100 km.’de 1 litre tüketim hesaplanabilir. Hava koşulları, yakıt tüketimini sanıldığından daha fazla etkiler. Soğuk havalarda uzun süre çekili jikleyle gitmek en sık yapılan hatalardan biridir. Jikleyle motor devri normal rölanti devrine yakın sabit yere gidip motor ısındıkça kademeli olarak jikleyi kapatmak önemli şekilde tasarruf sağlar. Yağmurlu ve karlı havalarda lastiklerin yuvarlanma direnci arttığı için, daha fazla yakıt tüketilir. Kış mevsimi şartları için özel olarak üretilen kış lastikleri ve patinaj zinciri de yakıt tüketimini artırır.

Uzun dönem araç kiralamada Autocrat’ın şirketinize özel sunduğu ayrıcalıkları yaşamak için 444 26 80 numaralı telefondan ya da satis@autocrat.com.tr üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Yorum (Yorum yapılmamış)

+14
°
C
H: +14°
L: +14°
İstanbul
Perşembe, 03 Mayıs
7 Günlük Hava Tahmini
Cu Ct Pz Pt Sa Ça
+21° +18° +16° +20° +18° +17°
+14° +15° +16° +14° +15° +14°
+16
°
C
H: +16°
L: +11°
Ankara
Perşembe, 03 Mayıs
7 Günlük Hava Tahmini
Cu Ct Pz Pt Sa Ça
+23° +21° +18° +20° +18° +13°
+ + + +10° +11° +
+23
°
C
H: +23°
L: +19°
İzmir
Perşembe, 03 Mayıs
7 Günlük Hava Tahmini
Cu Ct Pz Pt Sa Ça
+27° +25° +21° +24° +24° +23°
+16° +14° +14° +18° +19° +18°